Tuesday 10 March 2015

Gaji Driver Teksi Di Singapore Sama Dengan Gaji Ahli Parlimen Malaysia!!


Siapalah kita nak memperlekehkan kerjaya pemandu teksi nih.. Pemandu teksi sekarang ni dah hensem dan macho dengan uniform baru dorang tauu.. Dan pendapatan dorang pun boleh tahan lumayan..

Haa, korang tahu tak yang income bersih pemandu teksi ni sebenarnya boleh mencecah sehingga S$5,900 (RM15,745) sebulan di Singapura.

Itupun jika pemandu teksi berkenaan sanggup bekerja lebih masa iaitu dua syif terutama pada musim perayaan atau cuti umum.

Kalau korang, korang sanggup ke 24 jam keje?? Eleh, yang pasti, kita just pandai nak mengata macam-macam.. Bukan senang nak kerje benda tak minat.. Ye dak?

Woww.. Dasyat giler lah. Apapun, memang kerjaya ni santai kot.. Bawak orang ke destinasi, then dapat gaji..Hal ini diakui sendiri oleh Menteri Tenaga Manusia Singapura, Tan Chuan Jin..

Selain itu, kerajaan Singapura juga akan mengenakan denda sebanyak RM 2k kepada pemandu teksi yang gagal menggunakan meter..

Patut la dorang ni senang kaya.. Sebab dorang jujur!! So, kalau nak kaya cepat, boleh la yer kerja di sana yaa..Hehe..Kot-kot la boleh jadi jutawan sekelip mata.. Tak gitu?

No comments:

Post a Comment